my family

my family

Jumaat, 13 Mei 2011

catatan pertama

ini adalah 1st time sya tulis blog...baru2 nak blaja....hehehehehe....
klu blh nak mintak yg dah biasa tulis blog ajarkan.....

ok macam biasa korg smua dah kenal saya kan....
saya lebih dikenali dgn nama along.... di pejabat dan di dalam kalangan org2 politik..
heheehehe...klu dgn kengkawan lak ramai yg panggil khaliza...
ada gak yg panggil liza

sya dah bernikah dgn abdul razak bin ismail pada 29 april 2006....
so dah 5 tahun sya bergelar isteri...
lebih menyeronok kan..
apabila perkahwinan kami masuk 7 bulan kami diberitau berita gembira...
saya mengandungkan anak pertama...
anehnya suami sya yg mengalami segala alahan....

tepat jam 1.15 petang tarikh 17 ogos 2007, muhammad alham telah dilahirkan...
tapi secara operate...dokter kata tali pusat dah terbelit....
apabila alham berumur 5 bulan...dgn x disgka alham akn dapat adik...
hehehehe..masa tu mmg x sgka...
org tua kata klu anak isap ibu jari kaki nak dapt adik...
mmg alham slalu isap ibu jari kaki... tak sngka lak betul...
hehehehehehe...

tepat jam 2.15 pagi 30 september 2008, ari terakhir kite berpuasa.....
muhammad adam lahir...kali ni normal k...masa tu alham dah berumur 1 tahun 1 bulan....
1 oktober 2008, pagi raya...mak n fmly blk kg kat melaka...saya tgl dgn hb kat umah
alham ikut mak blk kg.....masa tu sunyi sgt....

1 disember 2008, saya telah diterima bekerja di majlis perbandaran kluang....
setelah setahun bekerja di saya...rumah sederhana yg dibeli dalam proses pembinaan...
deepavali 5 november 2010, kami berpindah ke rumah kami...

dlm seronok2 tu....tetiba mak telah pergi meninggalkan kami pada 19 april 2011....baru je....masa ni hanya tuhan yg tahu....
terasa kehilangan sgt....
arwah mak pergi secara mengejut....mmg ada sakit kencing manis...
tp x sakit teruk....yg memerlukan anak2 menjaganye...
semoga roh arwah mak ditempatkan bersama org2 yg beriman...amin....

sekian dulu coretan sya untuk ari ini...saya mengalu2kan komen dr anda semua utk memperbaiki lg blog saya ini...

tk....

2 ulasan: